Voor veilig en gezond doorwerken

Weg met de coronakilo’s!

Deze tijd zorgt voor nieuwe woorden in onze taal, wat dacht je bijvoorbeeld van coronakilo’s? We hoeven jou vast niet uit te leggen wat dat zijn. Want thuiswerken gaat verrassend goed, maar je taille denkt daar misschien net iets anders over. Een goed gevulde koelkast binnen handbereik is en blijft toch verleidelijk. Het is gewoon te makkelijk om snel even een tussendoortje te nemen. En nog een…

Half Nederland sloeg de eerste weken van de ‘thuisblijfperiode’ aan het hardlopen, maar het aantal dat nog steeds regelmatig een rondje rent is een stuk kleiner. De hype lijkt een beetje over. Niet gek dus dat veel mensen één (of meerdere) coronakilootjes rijker zijn. Maar die wil je natuurlijk wel weer kwijt. Helaas is er nog steeds geen wondermiddel en gaat afvallen toch echt het beste door meer te bewegen en te stoppen met tussendoortjes. Dat weten we natuurlijk best, maar het ook doen is wat anders. Speciaal voor jou een aantal eenvoudige tips op een rijtje:

Tips voor thuiswerkers

  1. Loop tussen de middag een half uurtje buiten.
  2. Loop ’s avonds na het eten nog een keer een rondje of fiets een half uurtje.
  3. Doe elk uur een paar oefeningen (trap op en af, 15 squats, 15 keer opdrukken, 15 buikspieroefeningen, etc.) .
  4. Neem fruit in plaats van een koek, het is weer tijd voor aardbeien en ander zomerfruit!
  5. Heb je echt zin in wat lekker, neem een kleinere portie.
  6. Drink veel water.
  7. Spring in het koude zwembadje van je kinderen

Het vele zitten is schadelijk voor ons allemaal dus doe in ieder geval IETS! Dans met je kinderen, maai het gras van de buurman of laat de hond van je oma uit. Dat komt niet alleen je gezondheid ten goede, maar ook je humeur!